čtvrtek 8. prosince 2016

Ne všechno se dá vždy koupit - žádná hluboká filozofie, normální realita


Tbilisi je město s více než 1,5 milionem obyvatel a všichni se urputně tváří jak miří na západ. Okázalé moderní stavby, luxusní obchody světových značek a v ulicích mnoho drahých aut. Říkám si tedy, že koupit takovou obyčejnou věc jako stativ nebude problém. Chápu, že v Kvareli nebo Sighnaghi by to byl bláhový nápad, ale v hlavním městě?

Hledám nejprve pomocí Googlu. Žádný eshop s foto technikou, žádný foto obchod na mapě. Několik elekto obchodů jsem dohledal, ale buď nemají žádný web nebo hodně tristní a v gruzínštině. Hledám “where to buy camera in Tbilisi”. Z celkového počtu pěti zmínek ve výsledcích vyhledávání je nejslibnější informace, že nejlepší šance je zkusit Central Tbilisi shopping mall na hlavním vlakovém nádraží. Následně dohledávám z různých zdrojů, že je tam elektro s největsím výběrem. Jedu tedy nejprve tam. Ano jsou tu čtyři obchody. Ten nejzásobenější má v nabídce dva stativy z nichž každý skladem v počtu jeden kus. Příští den zkouším jezdit po celém městě a vyptávat se. Motám se v informačním kruhu, nikde nic. Potom zázračný objev. V Alta Okay v Suburtalu mají ve výloze hned tři stativy. Malý, velký a obří pro kameru. Stejně jako na vlakáči, značky Manfrotto. Co mě udivilo byla jednotná cena 6900,- za každý z nich. To jako střelili od boku na vše stejnou cenovku?

Canon dealer locator: nic. Tamron, Sigma, Nikon: nic. Ptám se anglicky hovořících lidí a všude kde mě napadne. Nejlepší informace: opět vlakové nádraží. Taky jsem dostal číslo na městskou infolinku:))

Stativ jsem tedy nakonec koupil na vlakáči. Jediný ošmataný vystavený kus skladem. Abych mohl zaplatit, musel jsem asi 20 minut čekat u prázdných pokladen. Taky jsem musel předložit pas. “Záruka rok nebo dva”?, ptám se? Žádná. Welcome in Georgia:))

AI









Žádné komentáře:

Okomentovat