pondělí 22. srpna 2016

Ježek v popcornu

Název je na počest mého nového čtyřnohého a tisíci bodlinového kamaráda, kterého jsem potkal v Novem Sadu, když jsem si v parku na lavičce vychutnával pljeskavicu z fast foodu. Jmenuje se Sonic, ten ježek. A Novi Sad? Takové menší srbské městečko. Když neopustíte staré centrum, což se vzhledem k jeho velikosti stane velmi rychle, je to tu celkem fajn. V noci se všude kalí, ve dne ticho po pěšině.

Byla to docela sranda, když mě navigace navedla přímo do středu starého města, do přeplněné mikro uličky, kde se motala miliarda ožralých lidí. Zaparkoval jsem před Irish pubem a přišel jsem si hrozně cool. Představoval jsem si, jak sem hned zapadnu a s místními popiju. Nic se nekonalo. Ubytoval jsem se v hostelu nedaleko, dal si rakiji a slivovici s excentrickým (jak se sám označil) majitelem, který taky nemá rád kukuřici, rychle si prošel centrum, najedl se a šel spát. Na dobrou noc jsem si ještě vyslechl historku, jak jeho kamarád ošukal transku:

“He was fucking girl and suddenly he saw a dick. He realized he is fucking a boy. Anyway he finished it. You never know what life brings you.”

Zasmál jsem se a s obavou, co mě v noci čeká, ulehl.

Zhmotněná apokalyptická vize z filmu Interstellar


Okolí Noveho Sadu je jak z hororu. Jak poznamenal majitel hostelu: “I hate this climate. Big humidity.” A nemohu, než mu dát za pravdu. Srbsko, alespoň podle toho jak jsem měl možnost ho doteď poznat, aspiruje na nejhnusnější kus planety Země ze všech kusů, které jsem zatím navštívil. Vypadá to tu přesně jak z filmu Interstellar. Ten sice nakonec nalézá východisko z blížicího se konce lidské civilizace, ale to jak je v něm zobrazena umírající Země není moc pěkné. Přesně tak to tu vypadá: roviny, kukuřičná pole, občas mokřady, kouř. Ale chybí Matthew McConaughey.











Žádné komentáře:

Okomentovat